Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4080520500   Metodologies per afavorir aprenentatges significatius, l'autonomia, la cooperació i la iniciativa personal
2015-2016   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   29/9/2015 - 11/5/2016 (30 hores) de h a h
   ESC Emili Carles i Tolrà
   c. Dr. Portabella, s/n (Castellar del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació interna de centre amb itinerari propi està orientada en el treball sobre metodilogies que
afavoreixen aprenentatges significatius, l’autonomia, la cooperació i la iniciativa personal. Es centrarà en el treball sobre els ambients
  
Objectius   - Conèixer el marc teòric de les metodologies que afavoreixen aprenentatges significatius, l’autonomia, la cooperació i la iniciativa personal.
- Conèixer i valorar experiències d’altres escoles sobre els ambients.
- Analitzar diferents metodologies (tallers i racons) que es realitzen a la nostra escola per definir què entenem per ambients.
- Revisar el funcionament dels ambients de cicle infantil i inicial.
- Arribar a acords sobre el funcionament, l’organització, la intervenció, del professorat i els recursos per crear els ambients de cicle mitjà i superior.
  
Continguts   Fase Inicial:
1. Anàlisi i revisió dels ambients que estan funcionant al centre Cicel Inicial i Cicle Mitjà
Fase planificació:
1.Marc teòric dels ambients.
2.Visita a diferents escoles que tenen experiència sobre els ambients.
3.Definició, partint de la realitat de l'escola, sobre què entenem per ambients.

Fase de construcció i experimentació:
1. Intercanvi d’experiències dels ambients de cicle infantil i inicial de la nostra escola.
2. Organització dels ambients: ubicació de cada ambient, nombre de sessions setmanals, recursos humans i recursos materials.
3. Funcionament dels ambients: tria de l’ambient, recull de la sessió, desenvolupament de la sessió, número de sessions en un ambient.
4.Intervenció del professorat.
5.Avaluació de l’alumnat.

Fase final:
1. Avaluació del treball fet
2. Quin model d'ambients es condolidarà al centre?
3. Quin seguiment se'n farà
  
Avaluació   .Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
.Aprofitament i tranferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   .Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
.Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
.D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
  
E-mail   crp-castellar@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   29/09/2015   1230   1400 
 Sessió 2   dimecres   30/09/2015   1230   1400 
 Sessió 3   dimarts   06/10/2015   1230   1400 
 Sessió 4   dimecres   07/10/2015   1230   1400 
 Sessió 5   dimecres   14/10/2015   1230   1400 
 Sessió 6   dimecres   04/11/2015   1230   1400 
 Sessió 7   dimarts   17/11/2015   1230   1400 
 Sessió 8   dimecres   18/11/2015   1230   1400 
 Sessió 9   dimarts   24/11/2015   1230   1400 
 Sessió 10   dimecres   25/11/2015   1230   1400 
 Sessió 11   dimarts   15/12/2015   1230   1400 
 Sessió 12   dimecres   16/12/2015   1230   1400 
 Sessió 13   dilluns   23/02/2015   1230   1400 
 Sessió 14   dimarts   24/02/2015   1230   1400 
 Sessió 15   diumenge   10/05/2015   1230   1400 
 Sessió 16   dimecres   11/05/2016   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent