4080520500 |
Metodologies per afavorir aprenentatges significatius, l'autonomia, la cooperació i la iniciativa personal |
2015-2016 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
29/9/2015 - 11/5/2016 (30 hores) de h a h |
|
ESC Emili Carles i Tolrà |
|
c. Dr. Portabella, s/n (Castellar del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació interna de centre amb itinerari propi està orientada en el treball sobre metodilogies que
afavoreixen aprenentatges significatius, l’autonomia, la cooperació i la iniciativa personal. Es centrarà en el treball sobre els ambients
|
| |
Objectius |
- Conèixer el marc teòric de les metodologies que afavoreixen aprenentatges significatius, l’autonomia, la cooperació i la iniciativa personal.
- Conèixer i valorar experiències d’altres escoles sobre els ambients.
- Analitzar diferents metodologies (tallers i racons) que es realitzen a la nostra escola per definir què entenem per ambients.
- Revisar el funcionament dels ambients de cicle infantil i inicial.
- Arribar a acords sobre el funcionament, l’organització, la intervenció, del professorat i els recursos per crear els ambients de cicle mitjà i superior.
|
| |
Continguts |
Fase Inicial:
1. Anàlisi i revisió dels ambients que estan funcionant al centre Cicel Inicial i Cicle Mitjà
Fase planificació:
1.Marc teòric dels ambients.
2.Visita a diferents escoles que tenen experiència sobre els ambients.
3.Definició, partint de la realitat de l'escola, sobre què entenem per ambients.
Fase de construcció i experimentació:
1. Intercanvi d’experiències dels ambients de cicle infantil i inicial de la nostra escola.
2. Organització dels ambients: ubicació de cada ambient, nombre de sessions setmanals, recursos humans i recursos materials.
3. Funcionament dels ambients: tria de l’ambient, recull de la sessió, desenvolupament de la sessió, número de sessions en un ambient.
4.Intervenció del professorat.
5.Avaluació de l’alumnat.
Fase final:
1. Avaluació del treball fet
2. Quin model d'ambients es condolidarà al centre?
3. Quin seguiment se'n farà
|
| |
Avaluació |
.Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
.Aprofitament i tranferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
.Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
.Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
.D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
29/09/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dimecres |
30/09/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dimarts |
06/10/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dimecres |
07/10/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dimecres |
14/10/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dimecres |
04/11/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dimarts |
17/11/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 8 |
dimecres |
18/11/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 9 |
dimarts |
24/11/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 10 |
dimecres |
25/11/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 11 |
dimarts |
15/12/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 12 |
dimecres |
16/12/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 13 |
dilluns |
23/02/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 14 |
dimarts |
24/02/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 15 |
diumenge |
10/05/2015 |
1230 |
1400 |
Sessió 16 |
dimecres |
11/05/2016 |
1230 |
1400 |
|
| |